Fortsätt till huvudinnehåll

Mysig resa

Idag kom vi hem efter att ha varit på resande fot sedan i tisdags. Vi började vår lilla semestertripp med två dagar i Dalsland. Det är alltid lika roligt att träffa alla i min familj. Vi hann även med ett besök hos min moster i Bäckefors. Vi var såklart en tur till pappa i databutiken i Färgelanda. Vi invigde mamma, Örjan, Petra, Oscar och Evelinas gästrum också. Riktigt lyxigt att ha ett eget rum att sova i när man är på besök!

Jag och Evelina passade på att spela kortspelet Dam på kvällen när Lenny och Oscar försökte vinna VM i ishockey på Playstation 2.

I torsdags åkte vi till Karlstad och åt lunch med Patrik. Trevligt! Det blev kebabtallrik för Lenny och Patrik, samt pasta med gorgonzola för mig. Mums! Vi beundrade även brorsans nya TV.

På eftermiddagen åkte vi vidare till Dalarna och Falun. Jag trodde att det skulle bli lite klurigt att hitta hotellet, men det gick finfint. Skönt! Efter incheckning gick vi och bokade och köpte biobiljetter till "Bröllopsfotografen" (21.00) och gick därefter till hotellet igen och vilade.

Filmen var bra, men ibland fastnade skrattet liksom i halsen. Tänk vad många människor som spelar ett spel för att försöka passa in. Hemskt att inte kunna vara sig själv och bli accepterad för dem man är.

Det var så lyxigt att ha gångavstånd till hotellrummet efter bio, som slutade 23.00.

I går var vi på överraskningsresa i Dalarna. Först fick Linda Lärka på Atelje Liva en vit ros, sedan åkte vi med fikabröd och en liten present till Petra i Nås. De blev glatt överraskade. På väg till Petra passade vi på att ta lite foton.






Vi var lite oroliga att Petra inte skulle vara hemma när vi passerat Dala-Floda och kom fram till hennes hus i Nås. Det var ingen hemma, men hon var inte långt borta, som tur var. Här är kort från besöket hos Petra.



Jag tror att Nikita står på tå! =)

Vi åkte från Falun till Nås vid fyratiden och passade på att äta lite innan det var dags att köpa biljetter till nästa bio. Igår kväll såg vi "Flickan som lekte med elden". Trodde jag skulle drömma om Lisbets hemska pappa, men jag klarade mig utan mardrömmar. Skönt!

Det har varit underbart med hotellfrukost två dagar i rad. Vi lämnade Falun vid 10.00 imorse och stannade i Karlstad även på hemvägen för att äta lunch med Patrik. Efter lunchen var vi också med honom på en lite shoppingrunda. Han köpte smink till kvällens Halloweenfest. Han lovade att lägga ut bilder på Facebook, så det ska bli spännade att se! =)

Vi har också varit och hälsat på mormor i Bengtsfors idag. Nu är vi hemma igen! Skönt att ha söndagen hemma. Hade varit jobbigt att komma hem imorgon och gå till jobbet direkt dagen efter.

Hoppas att ni har en bra helg!!!!

Kram

Kommentarer

Anonym sa…
Va mysigt ni verkar haft! En rundtur i sverige. Förstår att de va skönt att komma hem o ha en dag ledig hemma innan jobbet
Anonym sa…
Glömde skriva att det var jag=)
Kramis Maria H

Populära inlägg i den här bloggen

Allting har en början

Det var på den här bloggen allt började. I januari 2015 startade jag en skrivutmaning. Det var tack vare Skrivpuff. En blogg startade av Ann Ljungberg som bjöd på skrivutmaningar varje dag. Det kunde vara en ord eller en bild att skriva utifrån. Jag bestämde mig för att skriva varje dag så länge jag kände att det var roligt. Det blev 111 texter på 111 dagar och mitt under denna skrivutmaning dog min mormor. Det var en oväntad händelse i livet. Hon skulle fylla 80 år 2015, men ingen visste att hennes hjärta snart inte skulle orka mer. Hon stod mig väldigt nära och jag trodde att jag skulle sluta delta i Skrivpuff, men jag fortsatte för min skull, men också för mormors skull. Min dröm var alltid att min mormor skulle få träffa mitt barn, hennes barnbarnsbarn. Nova föddes 3,5 år efter att mormor lämnat jordelivet. Men hon var med när jag och min man gifte oss och det är jag så otroligt tacksam för. Av de 111 texterna valde jag ut ett tjugotal och skapade en bok till minne av min mormor In

För dig som aldrig läst en bok

Jag är författare till sex böcker som alla är kortromaner på mellan 100-115 sidor. Tre av böckerna publicerades under 2020 via bod.se: Barnlängtan  112 sidor (februari) en självbiografi Mitt liv med endometrios  100 sidor (februari) tjugo kvinnors livsberättelser Caisas resa hem  114 sidor (maj) feelgood-roman, trilogi Dessa tre böcker kan du läsa mer om genom att klicka på bokens titel. Om du inte har råd att köpa mina böcker, så gå till ditt bibliotek och be dem köpa in dem. Då kan du låna mina böcker istället. Jag har skrivit tre böcker som ännu inte publicerade, men kommer publiceras 2020 eller 2021 via bod.se: Caisas resa genom krisen Caisas resa till kärleken Slussvaktarinnan i Töcksfors Jag har flera personer i min omgivning som berättat för mig att de aldrig läst en bok från pärm till pärm. Det är för er jag skriver mina böcker. Under perioder i mitt liv har jag varit så stressad att jag varken kunnat läsa böcker eller lyssna på böcker. Det är för e