Fortsätt till huvudinnehåll

Caisas resa hem - första boken i min trilogi

BOKRELEASE
22 JUNI 2020
Klicka på boktiteln, så kan du beställa boken.


Kortroman, 114 sidor, perfekt för dig som vill komma igång att läsa i sommar.

En dag i mars vaknade jag mitt i natten med en bokidé som jag skrev ner längst bak i min dagbok. Kommande dag gick jag en promenad på en skogsstig inte långt från vårt hus. Jag fortsatte utveckla bokidén under min promenad och några dagar senare satte jag mig vid datorn och började skriva.

Det var svårt att sluta skriva och under en och samma dag skrev jag över 11 000 ord. Så fanns de plötsligt där, mina karaktärer. Caisas liv tog en oväntad vändning och jag hade svårt att hänga med i svängarna. Under dagarna som följde fortsatte jag att utveckla historien och sedan tog jag hjälp av testläsare, skrivcoacher och lektörer. Till min stora förvåning var de otroligt imponerade av mitt manus och jag skickade in det till tre kristna förlag när jag hade arbetat om det många, många gånger.

Pärlan förlag var intresserade av att ge ut min bok och jag fick ett jättefint utlåtande från dem:

"Detta var en väldigt bra och gripande berättelse! Jag upplevde tidigt att den höll en god kvalité så jag hade egentligen inte behövt läsa hela boken, men det gjorde jag ändå för att få se mer exakt vad den innehöll och se om allt knyts ihop bra och så. Och för att den var så bra så jag knappt kunde låta bli. Den håller samma goda kvalité hela boken igenom. Väldigt välskriven med bra språk."

Det var helt fantastisk att få detta utlåtande från ett kristet förlag. Tyvärr är det tufft i bokbranschen just nu, så de hade inte möjlighet att betala för en utgivning av boken, utan jag hade själv fått betala för utgivningen. Jag tackade nej.

Jag bestämde mig för att återigen ge ut en bok via Books on Demand. Det här är min tredje bok som jag ger ut via dem. De andra två böckerna är min självbiografi Barnlängtan som just nu finns att köpa på Bokus.se för endast 59 kr. Klicka så kommer du direkt till boken.

Jag har också gett ut Mitt liv med endometrios som innehåller tjugo kvinnors livsberättelser om sjukdomen och har fått en så fin recension på just Bokus.se.


Vi är många.

3 mars 2020

En oerhört viktig bok för samhället, för skolor, för arbetsplatser, för kvinnor, för anhöriga, för vårdpersonal; för alla. Det finns inte en plats där denna bok inte hör hemma, för de flesta av oss har faktiskt någon i vår närhet som lever med endometrios. Äntligen kommer denna bok med SANNINGEN om hur det är att leva med en inflammatorisk, kronisk sjukdom som i de flesta fall påverkar hela ens liv och vardag.
Mycket bra och viktigt initiativ av Ellinor Wikman och tack till alla ni kvinnor som delar med er; ni gör skillnad med era berättelser. Som sagt var, ingen är ensam. Vi är många.
Jag är så oerhört tacksam för alla fina recensioner inte minst från Erikas bokhylla, som recenserat Caisas resa hem just idag. 
Handling:
Caisa bor i Göteborg, arbetar som gymnasielärare, gör allt för sina elever och besöker sin mamma på sjukhuset så ofta hon kan. Plötsligt förändras allt. Det fruktade telefonsamtalet kommer samma dag som Caisas elever tar studenten. Efter en lång tids sjukdom dör Caisas mamma och det visar sig att hon burit på en stor hemlighet, som avslöjas efter hennes död. Ur sorgen, saknaden och hemligheten som uppdagas finner Caisa nya relationer och ett nytt sätt att förhålla sig till livet.
Boken väcker mycket tankar och funderingar hos mig som läsare. @ellinor_wikman_author har en förmåga att ta upp viktiga ämnen i livet. Caisas liv vänds upp och ner som genom ett trollslag och ställs inför valet att välja bitterhet eller glädje. 
Boken handlar om glädje, sorg, hopp och förtvivlan. 
Tack snälla Ellinor för att jag fick chansen att läsa din bok
#läsmig #böcker #bok #kaninteslutaläsa #bookobsession
Blir du sugen på att läsa 
CAISAS RESA HEM? Klicka här.
Kram från en lycklig författare

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Allting har en början

Det var på den här bloggen allt började. I januari 2015 startade jag en skrivutmaning. Det var tack vare Skrivpuff. En blogg startade av Ann Ljungberg som bjöd på skrivutmaningar varje dag. Det kunde vara en ord eller en bild att skriva utifrån. Jag bestämde mig för att skriva varje dag så länge jag kände att det var roligt. Det blev 111 texter på 111 dagar och mitt under denna skrivutmaning dog min mormor. Det var en oväntad händelse i livet. Hon skulle fylla 80 år 2015, men ingen visste att hennes hjärta snart inte skulle orka mer. Hon stod mig väldigt nära och jag trodde att jag skulle sluta delta i Skrivpuff, men jag fortsatte för min skull, men också för mormors skull. Min dröm var alltid att min mormor skulle få träffa mitt barn, hennes barnbarnsbarn. Nova föddes 3,5 år efter att mormor lämnat jordelivet. Men hon var med när jag och min man gifte oss och det är jag så otroligt tacksam för. Av de 111 texterna valde jag ut ett tjugotal och skapade en bok till minne av min mormor In

För dig som aldrig läst en bok

Jag är författare till sex böcker som alla är kortromaner på mellan 100-115 sidor. Tre av böckerna publicerades under 2020 via bod.se: Barnlängtan  112 sidor (februari) en självbiografi Mitt liv med endometrios  100 sidor (februari) tjugo kvinnors livsberättelser Caisas resa hem  114 sidor (maj) feelgood-roman, trilogi Dessa tre böcker kan du läsa mer om genom att klicka på bokens titel. Om du inte har råd att köpa mina böcker, så gå till ditt bibliotek och be dem köpa in dem. Då kan du låna mina böcker istället. Jag har skrivit tre böcker som ännu inte publicerade, men kommer publiceras 2020 eller 2021 via bod.se: Caisas resa genom krisen Caisas resa till kärleken Slussvaktarinnan i Töcksfors Jag har flera personer i min omgivning som berättat för mig att de aldrig läst en bok från pärm till pärm. Det är för er jag skriver mina böcker. Under perioder i mitt liv har jag varit så stressad att jag varken kunnat läsa böcker eller lyssna på böcker. Det är för e