Fortsätt till huvudinnehåll

Uppdatering

Fredag

After Work = väldigt trevlig!

Jag parkerade på Heden och träffade Camilla inne i stan. Vi fikade och gick sedan tillsammans med Eva till våra kollegor. När vi passerade Brunnsparken träffade vi kollegan Tobias, så vi tog följe allesammans till AW:n. Vi blev 10 st från arbetsplatsen som strålade samman. Jag lämnade dock sällskapet först, eftersom att jag skulle upp i ottan dagen därpå.

Lördag

Dagen började väldigt märkligt. Jag hade siktet inställt på att köra ÄLSKLINGEN till jobbet och sedan åka hem och lägge mig och sova igen, men så blev det inte. Det visade sig att ytterdörren till ÄLSKLINGENS jobb var helt omöjlig att öppna, så vi åkte hem till ÄLSKLINGENS kollega. Där blev jag mycket inspirerad av hennes konst och hennes lägenhet, så när ÄLSKLINGEN tog en taxi till jobbet igen tillsammans med kollegan Thomas, så tog jag Volvon hem och började bringa ordning i diverse oredor.

Det tog dem tre timmar att komma in på arbetsplatsen. Tur att de fick tag på en låssmed med stort hjärta, som tog sin lediga bröllopsdag för att åka på jobb bara sådär.

Under tiden som de kämpade med ytterdörren hittade jag ett presentkort från Åhlens, som jag inte visste att jag hade. Mycket trevligt! Tack Kelly!

Mobilen = ett minne blott

Jag hade det på känn att jag aldrig skulle få använda min mobil att PRATA MED igen. Jag köpte en kameramobil på Halebops hemsida för ett halvår sedan. Den tappade färg ibland, men det kunde jag leva med. Jag orkade inte lämna in den på service (den måste skickas till CR), så jag fortsatte använda mobilen. I mellandagarna slutade dock själva funktionen att prata i den att fungera, så det var liksom bara att ge upp.

Jag läste på Halebops hemsida hur jag skulle göra för att skicka den till deras samarbetspartner CR och läste deras garantiregler. Det såg mörkt ut. Jag kunde inte hitta något som talade FÖR att garantin skulle gälla för att laga min telefon. Det fanns undantag för ALLT. Jag skickade iallafall in min mobiltelefon, trots att jag anade att de skulle lämna ett kostnadsförslag på lagning, TROTS att jag inte tappat telefonen i vatten eller skadat den på annat sätt.

Mycket riktigt! I torsdags fick jag följande alternativ:

1) Laga mobilen för 2500 kr
(mer än vad mobilen kostade, min anmärkning)

2) Få mobilen hemskickad till mig för 300 kr
(jag skickade den rekommederat till dem för 77 kr, min anmärkning)

3) Förstöra mobilen utan extra kostnad!!!!!

Väljer väl alternativ 2. Suck!

Jag kommer ALDRIG mer köpa en mobil via Halebop.se!

Jag saknar verkligen att fota. Prata i mobil kan jag ju göra ändå, eftersom att min mobil från julen 2005 fungerar utmärkt (med reservation för att jag vill spara ALLA fina SMS och därför inte får plats med fler fina SMS), men att fota med den mobilen är inte någon hit.

Plockade fram min gamla digitalkamera igår för att stilla mitt fotobehov. Så nu kommer jag att lägga ut mer bilder på bloggen igen.

Vad tyckte ni om melodifestivalen förresten? Jag gillade Andreas Johnssons låt!

Ha en bra Alla Hjärtans Dag! (Fler fina SMS att radera)

Kram

Kommentarer

Malin sa…
Nej, Andreas var skräp! Jag hejade på Moraeus, DET var en fin låt! =)
Hihi!

Ja, det var faktiskt bra att det var låtar på svenska också!

Det blev andra chansen för dom! =)

/Ellinor

Populära inlägg i den här bloggen

Allting har en början

Det var på den här bloggen allt började. I januari 2015 startade jag en skrivutmaning. Det var tack vare Skrivpuff. En blogg startade av Ann Ljungberg som bjöd på skrivutmaningar varje dag. Det kunde vara en ord eller en bild att skriva utifrån. Jag bestämde mig för att skriva varje dag så länge jag kände att det var roligt. Det blev 111 texter på 111 dagar och mitt under denna skrivutmaning dog min mormor. Det var en oväntad händelse i livet. Hon skulle fylla 80 år 2015, men ingen visste att hennes hjärta snart inte skulle orka mer. Hon stod mig väldigt nära och jag trodde att jag skulle sluta delta i Skrivpuff, men jag fortsatte för min skull, men också för mormors skull. Min dröm var alltid att min mormor skulle få träffa mitt barn, hennes barnbarnsbarn. Nova föddes 3,5 år efter att mormor lämnat jordelivet. Men hon var med när jag och min man gifte oss och det är jag så otroligt tacksam för. Av de 111 texterna valde jag ut ett tjugotal och skapade en bok till minne av min mormor In

För dig som aldrig läst en bok

Jag är författare till sex böcker som alla är kortromaner på mellan 100-115 sidor. Tre av böckerna publicerades under 2020 via bod.se: Barnlängtan  112 sidor (februari) en självbiografi Mitt liv med endometrios  100 sidor (februari) tjugo kvinnors livsberättelser Caisas resa hem  114 sidor (maj) feelgood-roman, trilogi Dessa tre böcker kan du läsa mer om genom att klicka på bokens titel. Om du inte har råd att köpa mina böcker, så gå till ditt bibliotek och be dem köpa in dem. Då kan du låna mina böcker istället. Jag har skrivit tre böcker som ännu inte publicerade, men kommer publiceras 2020 eller 2021 via bod.se: Caisas resa genom krisen Caisas resa till kärleken Slussvaktarinnan i Töcksfors Jag har flera personer i min omgivning som berättat för mig att de aldrig läst en bok från pärm till pärm. Det är för er jag skriver mina böcker. Under perioder i mitt liv har jag varit så stressad att jag varken kunnat läsa böcker eller lyssna på böcker. Det är för e