måndag 19 oktober 2015

Skrivpuff 171, oktober - inspirationsord: råka

Jag råkade börja dagdrömma på bussen på väg till jobbet i morse. Jag sjönk ner i en mjuk blå fåtölj på ett stort vackert bibliotek. Istället för att åka till jobbet satt jag i den blå fåtöljen hela dagen. Jag hade tid att reflektera över mitt liv. Skrev sida efter sida i min nya färgglada dagbok. Då och då kom personalen med böcker till mig. Det var en sensitiv personal, som visste precis vilka böcker jag behövde just idag.

5 kommentarer:

Grå papegoja sa...

Vilken underbar dagdröm och vilken fantastisk bibliotekspersonal. Den skulle jag vilja träffa.

Charlotte sa...

En underbar dröm!

Ethel Hedström sa...

Så härligt!

Såg förresten din bild i fönstret på bokhandeln på Järntorget här i Göteborg. En glad överraskning för mig!

Ellinor Wikman sa...

Tack för era fina kommentarer! <3

Vad kul att du såg mig i skyltfönstret på Akademibokhandeln Ethel! :)

Kalle Byx sa...

Härligt!